1 Nisan 2010 Perşembe

Düzenli Hayat


Üniversiteyi bitirmeden bir yıl önce başladım onu duymaya, her şikayet ettiğimde o vadediliyordu. "Sık dişini, okulu bitir, askere git gel, düzenli bir hayatın olsun, mutlu ol." dendi. Düşünmesi hoştu ilk bakışta, kendi paramı kendim kazanıp, özgür olacağımı düşünüyordum. Artık abuk formüller olmayacak, onları ezberleyip sınanmak zorunda olmayacaktım. Kendi sevdiğim işi yapıp üstünede para kazacaktım.

"Hey yavrum hey!" dedim okulu bitirip koşarak askere gittim. Karşılaştığım karşısında tepki verdim önce, "Şunun şurasında 11 ay kaldı, bitirince özgürsün, önce güzel bir işe girip düzenli bir hayata adım atarsın, sonrada..." deyip gaz verdiler, umut vadetdiler yine. Hiç alışkın olmadığım, bilmediğim bir dünyaya beni hayran bırakıp, uzaktan izlediler beni, bir adet akıllıda çıkıp, "Oğlum ne yapıyorsun?, sakin ol!, manyak mısın?" demedi.

Günlerimi onun için sayıyordum artık, hiçbirşey umrumda değildi. Beni bekleyen monoton hayatın rüzgarını hissetmiyor, sesini dahi duymuyordum. Odaklandığım tek şey, düzenli hayattı ve onu istediğimi sanıyordum.

Askerliği bitirip, özgürlüğe yelken açmam olaylı oldu, ses getirdi çevremde. Gündüzleri kış uykusunda gibi uyuyor, geceleri, kendime benzeyen kişileri bulup, mütemadiyen alkol tüketip, gezip eğleniyordum. Gecem, gündüzüm karışmıştı ve bundan inanılmaz bir zevk duyuyordum. Bana benzeyen insanların, belli periyotlarda düzenli hayata geçmesi ve çevremden aldığım "Düzenli Hayat" konferanslarıyla, bu hayat tarzım iki ay sonra malesef sekteye uğradı. Çıkmaz yola girmiştim artık ve bende nail olmak zorunda kaldım.

Sadece yirmi günlük tecrübelerime dayanarak söyleyebileceklerim; Hiç umutla bakacağınız bir hayat tarzı değil. Kendi kendinizi otomasyona bağlayacağınız, haz duyamayacağınız bir sistem bu. Robot gibi uyanıp, belli periyotlarda aynı hareketleri sonsuz kere tekrar edeceksiniz, sonrada ben bunu yaşadım, nasıl olur diyerek saçmalayacaksınız. Daha önce beğenemediğiniz ortalama dizileri, filmleri bile beğenebiliyor, saçma sapan muhabbetlere girişip zevk alabiliyor olacaksınız. Ben ettim, siz etmeyin. Kolay gelsin!.

0 Çemkiren Var:

Yorum Gönder

Radyo

Sisteminizde Flash Player 10 kurulu değil :(